RSS 2.0

Har just avnjutit julens första skinkskivor till frukost. Julstämningen börjar infinna sig. Snön ligger vit utanför fönstret här i Nybro, men termometern här visar +1.0° C. Utanför står även mina nysatta pluggboxar. Skönt iaf att vi slipper den stränga kylan. Igår kom det stora mängder snö och plogbilen hade byggt en halvmeterhög vall runt min SAAB (jag tänker inte byta till kines-Volvo i alla fall).

På Öland, vid min sommarstuga på Granudden i Färjestaden, är det just nu +2.1° C. Jag vet inte om snön hinner smälta bort innan nästa nederbörd faller - men det kanske blir regn? Jag vill ju kunna "städa" i trädgården, så att allting är klappat och klart för vårlökarna.

Annars ser det just nu lugnt ut på väderfronten - men man talar ju på TV om "oväder" om ett par dagar, "intensivt lågtryck" osv. Inget av det syns på SMHI ännu, men det kanske kommer lagom till att folk skall åka hem från julfirandet. Vi får hoppas att det blir en lugn julhelg olycksfronten. Denna förhoppning har jag även för Sjöräddningen, men vet av erfarenhet att det brukar inträffa isolyckor i mellandagarna. Sjö- & Flygräddningscentralen, som blir JRCC efter årsskiftet, finns på nätet med Blogg, Twitter och Facebook.

Nu blir det att ägna sig åt jultraditionen, Kalle Anka vinner över Anna Anka. Lite sill & nubbe blir det mitt på dagen och lite småvarmt. Annars är jag ingen stor vän av julbordet. Och av princip äter jag bara julbord en gång per år, nämligen på Julafton.

Tur iaf jag har med mej den bärbara datorn - svår internet-abstinens är inte att leka med! Med en volymbegränsning på 3 GB per månad så blir det i alla fall måttligt med surf, men det räcker för att kunna läsa lite nyheter, blogga och lyssna på kortvåg.

Aktuellt väder i Färjestaden

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  2   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS