RSS 2.0

Jag tänkte bara skriva några rader om min käraste granne - Granuddens badplats!

 


Platsen är verkligen traditionsrik. Under min ensiffriga barndom var här en campingplats. Campingen lades ned men badplatsen har bestått. Vi köpte stugan, alldeles ovanför badplatsen, 1973 och har sedan dess kunnat njuta av närheten till Kalmarsund. Jag har mätt - från staketet så är det 85 meter till vattnet.



Här finns gott om plats för att ligga och sola. Här är långgrunt, men brygga finns - liksom en nedgång vid sidan av för de minsta.

 

Granudden har också sedan några år tillbaka en "grusgrop", dvs en "Beach Sport Arena", där man kan utöva Fotboll, Handboll och Volleyboll - alla med sand som underlag!

 

Granudden Beach Sport Arena  
                                 
2016-06-22 Granudden Beach Sport Arena Granudden Beach Sport Arena  
                                 
2016-06-22 Granudden Beach Sport Arena_0003 Beachfotboll på Granudden  
                               De senaste veckorna har man jobbat för högtryck för att färdigställa denna plan för Beachfotboll som idag invigdes av Kommunstyrelsens Ordförande i Mörbylånga Kommun.  
2016-06-11 Granudden_Beachfotboll_0003 Beachfotboll på Granuddens Badplats  
                               Här spelas det fotboll till discodunk!  
2016-06-11 Beachfotboll_Granudden_0056

 

Under de täta björkarna längre upp finns plats för de som föredrar att vara i skuggan.




Här finns även en mycket stor parkeringsplats för de bilburna, samt en vändplats för de som lämnar och hämtar.

 

Det som slår mej, är att i år är platsen iögonfallande välskött! Numera är det Mörbylånga Kommun som klipper gräs, plockar skräp, städar toaletter mm.

 

Här finns sedan 2019 också en Kiosk! Här kan man köpa glass, kaffe och allehanda tilltugg.

Granuddens Glass och Café  
  
2019-06-26 Granuddens Glass och Café_0001 Granuddens Glass och Café  
  
2019-06-26 Granuddens Glass och Café_0002 Granuddens Glass och Café  
  
2019-06-26 Granuddens Glass och Café_0003 Granuddens Glass och Café  
                                 
2019-06-26 Granuddens Glass och Café_0004 Granuddens Glass och Café  
                                 
2019-06-26 Granuddens Glass och Café_0005 Granuddens Glass och Café  
                                 
2019-06-26 Granuddens Glass och Café_0006 Granuddens Café och Kiosk  
  
2019-06-26 Granuddens Café och Kiosk_0007

 

Själv har jag i min stuga en väderstation - den visar allt utom just badtemperaturen! I mina planer finns även en väderkamera. I min trädgård finns massor av blommor, som man även kan njuta av via högupplöst webbkamera.


 


Cape Pine Garden Project

Granudden är också platsen för min sommarstuga!

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS