RSS 2.0

Alla ni som väntar på att värmen ska komma tillbaka: håll ut, den är på intåg! Enligt prognosen kommer nederbörden i södra sverige i helgen att övergå från snö till regn och sedan sprider sig värmen sakta norrut. (SVT)

Det var sannerligen på tiden!! Jag är trött på vårens köldrekord. Värmerekord känns mera tilltalande, så här i påsktider.

Nu skall man väl vara lite försiktig att tro alltför osäkra prognoser - fast det är väl inte så riskfyllt att gå ut och lova att det blir varmare om någon vecka eller så. Jag tar mej dock friheten att tro på det som för stunden är mest tilltalande :-)

Som jag skrev i förra inlägget, har den  här våren inte inbjudit till resor till trädgårdenÖland. Här hemma i Halland är det däremot en hel del snö. Jag ser dock att snön på Öland nästan är borta - tack vare dagens plusgrader.

Medan media basunerar ut snökaosets konsekvenser, så får vi som älskar våren och dess vackra blommor nytt hopp. Nu hoppas jag bara att mina vackra blommor inte tagit alltför mycket stryk. Jag vill hemskt gärna åka till Öland snart, och ta nya foton till mitt fotoalbum!

 
Bloggar.se:   vår, värme, vårvärme, väder, väderstation

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS