RSS 2.0

Med tanke på de väderutsikter som föreligger just nu, ser jag ingen anledning till att åka till stugan på Öland för att jobba i trädgården - och framförallt inte för att ta bilder på spirande Krokusar.

Jag var där senast 1/3. Då blommade redan Vintergäck, Snödroppar och Krokus! Jag tog lite bilder till mitt Fotoalbum. Nu till helgen tyckte jag det var lagom läge att ta lite nya bilder. Förra året hade jag en hel månad med Krokusar runt Björken!
 
Jag har redan beskurit mina Fjärilsbuskar - hoppas bara inte det var för tidigt. 1/3 rensade jag även bort en massa ogräs - utom på bakgråden. Det hade jag tänkt att göra nu i Påsk, men det får vara med det.
 
Mossa har jag väldigt gott om - det har ju varit så himla fuktigt hela vintern. Därför behöver jag vattna med lite järnsulfat, så jag blir av med mossan. Det hade jag också tänkt att göra nu, men det är ju inte så lyckat - med minusgrader ute så blir det rena isbanan :-)
 
Annars är det inte så värst mycket att göra utomhus i min trädgård just nu. Men jag ville gärna beskåda mina vackra blommor, men det finns ju tid till det senare. Visserligen har jag mina fem webbkameror, men upplösningen är inte den bästa - och framförallt så ser man inte så mycket ur bara en och samma vinkel hela tiden.
 
Så nu sitter jag här och begrundar snö-eländet och minusgraderna via min väderstation
 
Istället skall jag ägna mej åt min förodling. Det finns mängder av inlägg om den här i bloggen. Jag tar bilder varje söndag och lägger ut.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS