RSS 2.0

Jag förutspådde ingen stor dramatik och ingen hög kvalitet på gårdagens deltävling, men jag kunde inte har mera fel. Som brukligt är, tenderar man att fokusera på allt negativt - inte minst under ständig påverkan från kvällspressen.

Medan kvällstidningarna mest skriver om tajta brallor, så väljer jag i vanlig ordning att fokusera på det musikaliska :-) Jag räknar in flera artiklar och till och med en omröstning!!? Inga skandaler i övrigt denna kväll, men möjligen en skräll (HEAT).

Till skillnad från vissa krönikörer, är jag en stor fan av "schlagertekno". Att Måns skulle gå vidare, var för mej lika självklart som Alcazar's avancemang. Lika självklart var det, att Markoolio skulle förbli utan finalbiljett. Lili & Susie och Amy Diamond hade i mitt tycke likvärdiga bidrag - jag hade hellre sett en av dessa i finalen, än HEAT. Hårdrock har gått vägen i ESC en gång - det räcker tycker jag, och säkert stora delar av Europa också för den delen.

Nu ser Andra Chansen ut at bli en riktig rysare!

Petra Mede verkar har fått sin upprättelse - märkligt eftersom hon i mitt tycke var precis som förra veckan. Jag förstår inte vad man klagar på, hon är väl ok tycker jag!

Jokrarnas vara eller inte vara kan diskuteras. Inte var Marie Serneholt något dåligt val - men Markoolio var det. Om man skall ha jokrar nästa år, menar jag att Björkman & co måste välja dem med omsorg.


Läsaromröstningen i Aftonbladet
ger just nu följande procentsiffror:

  1. Måns Zelmerlöw (30.2 %)
  2. H.E.A.T (25.8 %)
  3. Lili & Susie (18.8 %)
  4. Cookies n Beans (9.7 %)
  5. Amy Diamond (6.3 %)
  6. Markoolio (3.7 %)
  7. Jennifer Brown (3.0 %)
  8. Lasse Lindh (2.4 %)

Mina tidigare inläg i kategorin Melodifestivalen :

Bloggar.se: , , , , , Intressant

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS