RSS 2.0

Idag har jag varit på Öland och arbetat lite i trädgården. Planerna för dagen var att sätta ut det lilla trädgårdsstaket som skall förhindra att mina Narcisser lägger sig ner över de andra blommorna - och då förhindrar att Liljorna tar sig upp. Jag hade även tänkt mej att bura in rutan av Hyacinter runt Kejsarkronorna, men det sistnämnda har jag bordlagt pga att jag ännu inte ser alla Hyacinter. Det kanske inte blir så många i år heller, och då klarar det sig utan staket.

Orsaken till att jag ville göra detta nu och inte om två veckor, är att jag anar att det då är tämligen överspelat - Narcisserna har då säkert vuxit sig så höga att det i praktiken blir omöjligt att arbeta i rabatten. Det sistnämnda fick jag idag erfara, när jag skulle böja undan den högsta Kejsarkronan, för att få staketet på plats - knak sa det. Nåväl, den kanske inte är helt av, och är den det så kommer den kanske tillbaka nästa år. Synd eftersom jag bara satte 4x3 Kejsarkronor.

Någon vänlig själ hade behagat sätta på vattnet, så då kunde jag vattna ordentligt. I prognosen ser jag en längre torkperiod framöver (inte helt ovanligt på Öland).

Lite bilder har jag också tagit. Dessa finns under dagens datum i Fotoalbumet.


 
Bloggar.se:   Trädgård, Granudden, Färjestaden, Öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  2   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS