RSS 2.0

Jag var lite snabb förut att ropa "hej" - nu har det ju börjat att snöa även vid stugan på Öland. 0,8 mm i smält form som det brukar heta.

 


Det kom några flingor på Öland, det kunde jag se i webbkameran (sparade dock inte dessa bilder och just nu syns ingenting). Inget snötäcke än alltså. Jag har ju inte varit där på tre veckor nu, och hade tänkt ta lite vackra bilder i trädgården - det har jag berättat om tidigare här i bloggen. Jag kanske lika gärna skall ställa in resan, med tanke på problemen med mina 25 pluggboxar som måste med - och speciellt med tanke på att det med största sannolikhet inte finns något annat än snö att fotografera när jag kommer dit :-)

Annat är det i Göteborg, där jag sitter nu. Här har det snöat diagonalt sedan i morse!

Prognosen varnar för regnblandad snö i eftermiddag och kväll. Resten av veckan ser inte speciellt lovande ut heller.

Det här är inte kul! Jag vill inte ha någon snö på mina vackra Krokusar!!

Läs vidare:
  Patrick Ericsson är en av de drabbade i snökaoset över Västsverige
    Milslånga köer på E6:an i Bohuslän efter snöfallet.

  Olyckor efter snöfall

    Trafikproblem i Västsverige - nu varnar SMHI för snöfall i halva Sverige
  Kan komma en halv meter i södra Sverige.
    Till påsken får Norrland det finaste vädret medan ett lågtryck drar in över södra delarna av landet.
  Ett bakslag för våren. Inte över fem plusgrader någonstans i påsk.
  Snön fortsätter vålla störningar i trafiken
  Mer snö i påsk

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS