RSS 2.0

Sverige har fått värmefnatt, men det är väl kanske inte så konstigt. När solen lyst med sin frånvaro under hela semestern och dyker upp sista helgen - då kommer Sverige igång. Att löningen också infinner sig samma helg är kanske en tillfällighet, men lär göra sitt för att höja stämningen. Aftonbladet tar i och kallar det för supervärme (Knuff!).

Själv har jag försäkrat mej om ytterligare en semestervecka. Prognosen anger att värmen kulminerar i helgen. Det ser dock ut att bli hyfsat även måndag och tisdag. Men man hotar med att svalare luft kommer norrifrån i mitten av veckan. Kanske man var lite väl snabb med att förlänga semestern? Det snabba beslutet får kanske tillskrivas ovan nämnda väderfnatt. Hursomhelst kan jag stanna på Öland och njuta av det fina vädret så man skall ju inte klaga!

Jag läser av min väderstation och just nu 17:00 är det 24,9°. Dagens högsta notering blev 26,2° kl 15:20.

Under de senaste dagarna har jag tagit lite bilder i trädgården och idag har jag passat på att samla ihop dem. De ligger som vanligt i albumet under dagens datum och ett urval kommer här. Klicka gärna på bilderna så blir de större!



Lite läsning för er som inte orkar vara i solen :-) En varm hälsning till er alla som bloggar om värmen!

 
Bloggar.se: väder, sommar, sol, öland, trädgård, semester, blommor, bilder, foto

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS