RSS 2.0

Nedräkning i Västerås

Jag måste börja med att säga att jag tyckte startfältet förra veckan var tunt. Men det kanske är så, när man jämför med förra året, som väl lär gå till hisitorien. Personligen tycker jag att vi i Sverige förra året hade 7-8 bidrag som var bättre än det som vann.

For the record, förra veckan tyckte jag Velvet var bäst (och snyggast :-)

Denna vecka har vi stjärnor som Ola, Carola & Andreas och Sanna Nielsen. Carola har "som vanligt" problem med rösten...

Oavsett vad Carola ställer upp med, blir hon favorit. DN talar om drömduon. Själv har jag lite svårt för Carola. Sanna däremot är en jordnära och naturlig tjej som jag tycker framstår som mera äkta. Detta nu sagt, utan att ha hört låtarna :-)

Nu har jag precis fått veta, att någon kommit på den fullkomligt briljanta idén att lägga ut Carolas bidrag på YouTube. Genast uppkommer allehanda spekulationer om en eventuell diskning av bidraget.

Jag tror det är tveksamt att detta skall leda till diskning. Kärnfrågan är förstås, om denna "publicering" har lett till någon fördel för bidraget i fråga.

En diskning skulle vara tråkigt tycker jag. Även om jag inte hör till Carolas största favoriter, så vill jag ta avstånd från alla osportsliga sätt att påverka resultatet.

För dem som hellre ser att ett annat bidrag går vidare till Globlen, finns det en annan och betydligt mera rakryggad lösning - nämligen att rösta på bidraget i fråga.

Läs vidare på SVT

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  2   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer
Postat av: Stefan Lind

Hej Peter. Vad tror du om chansen att Carola blir diskad? Kolla här:
http://www.text.nu/nyheter-trender/hela-laten-filmad-blir-carola-diskad-om-svt-ser-det-har.html

Postat av: Peter Lindquist

Jo jag har sett det!

Jag tror det är tveksamt att detta skall leda till diskning. Kärnfrågan är förstås, om denna "publicering" har lett till någon fördel för bidraget i fråga.

En diskning skulle vara tråkigt tycker jag. Även om jag inte hör till Carolas största favoriter, så vill jag ta avstånd från alla osportsliga sätt att påverka resultatet.

För dem som hellre ser att ett annat bidrag går vidare till Globlen, finns det en annan och betydligt mera rakryggad lösning - nämligen att rösta på bidraget i fråga.

2008-02-16 @ 18:05:57
URL: http://cpgp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS