RSS 2.0

Dagen efter fettisdagen, eller "super tuesday" i USA. Man utropar i media Hillary Clinton till "segrare" i primärvalen. Sanningen är väl snarare den, att hon ungick ett svidande nederlag som många befarade. Utgången är oviss, och många talar nu om det mest spännande presidentvalet i mannaminne.

Hursomelst så blev det inga semlor för min del - jag bantar!

Jag hörde på radion häromdagen en intervju med Michael Wood, som är USAs amassadör i Stockholm, och idag har han chattat i Aftonbladet.

Om man nu som jag hoppas på en demokratisk valseger, är Clinton i mina ögon den enda rätta. Jag gillade hennes "gubbe" och jag tror hon bär på mycket erfarenhet - och om den inte räcker till så kan hon ju alltid fråga Bill. Den halvkonservative McCain utgör nog ingen större skillnad mot dagens ledaskap - med allt vad det innebär.

I USA har det också hänt tunga saker. Ett oväder med tornados drog fram över sydstaterna. 44 människor dog.

Som om det inte räckte med ett USA, det finns ett område i Stilla Havet, lika stort som USAs landyta, där sopor av olika slag samlas. "Det sprider sig", sa han som sk*t i Atlanten, men här är det tvärtom - skiten klumpar ihop sig. Många bäckar små...

Tillbaka till Sverige. Dagens händelse måste ändå var skolministerns nya betygsförslag. Även det bär en amerikansk prägel, A-F. Inte helt oväntat är sossarna kritiska, vissa dömer ut förslaget som "flummigt". Samtidigt vill Regeringen skrota KomVux. Jag tror betygsförslaget blir bra - om det hinner genomföras. Jag känner, som jag tidigare skrivit om, mej en aning skyldig till dagens elände i skolan.

Men så kommer något som tar död på allt strul i världen - Schlagerfestivalen. Ett jippo som vi svenskar älskar, men till vilken nytta. Personligen tycker jag att våra tio bästa låtar är bättre än de flesta europeiska finalisterna - men vad hjälper det? Öststatsdominans och kompisröstning gör att Sverige inte längre har någon chans. Dagen efter förra årets final skrek löpsedlarna "Lägg ner skiten!".

Mina frön kom inte idag heller. Jag har bara sex pluggboxar på gång nu, men jag har tänkt att sätta andra frön så här i början på februari - t ex Riddarsporrar. Kommer de inte i morgon så får jag nog skriva och fråga om de glömt bort mej :-)

Så några ord om vädret. Inga nya oväder i sikte här i Sverige i alla fall. Den milda vintern håller i sig - sommaren är inställd sa SVTs meteorolog häromkvällen. Hoppas bara det inte kommer ett bakslag. Nu väntar jag snart på att Krokus och andra vackra lökväxter dyker upp i mina webbkameror. DN visar upp en snödroppe som vårtecken. En kollega berättade att hans snödroppar nästan hade blommat över. Men jag längtar till solen - detta eviga gråväder blir man bara deppig av!

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS