RSS 2.0

En kväll som denna går det alltid att hitta någon, som inte är helt nöjd. Här har du en. Påståenden av vissa slag gör sig bra som "pratminus", andra inte. Allra mest poppis blir man om man "rasar" mot något. Förra året blev jag uppmärksammad, när jag skrek ut "Skrota juryn" (ni vet den som petade bort Sanna Nielsen från sin rättmätiga seger).

- Rätt/Fel låt vann! (stryk det som ej önskas!), ropar någon - och blir genast citerad i Kvällspressen.

- Caroline var bäst, finns det de som tycker. Jo så är det säkert. Det finns säkert de som tycker precis tvärtom också.

- Malena Ernman vinner hela europafinalen. Jag har tidigare här i bloggen sagt: Min kollega/granne, tillika fotbollsexpert, brukar säga att man i England alltid beter sig som om man vore bäst i världen på Fotboll. Man blir närmast förvånad, när man inte går vidare från gruppspelet i VM - eller inte ens kvalificerar sig överhuvudtaget. På samma sätt förhåller vi oss svenskar till Melodifestivalen. Nej jag tror inte att Malena vinner.

- Det gick inte att rösta. Det tror jag inte på. Vad jag däremot kan tänka mej, är att man någon enstaka gång får spärrton. Det har har jag själv råkat ut för under den här omgången. Det är bara att lägga på och försöka igen. Förr eller senare kommer man fram. I värsta fall - rent statistiskt borde det vara lika för alla, dvs det har knappast påverkat utgången. Med tanke på hur många som ringer samtidigt, är det snarare ett rent under att inte hela telenätet brakar samman.

Jag sticker ut hakan, och säger:
- Molly Sandén var värd ett bättre öde än sistaplatsen. Nu får vi se om någon hakar på :-)

- Det måste vila en förbannelse över Alcazar. Skall de aldrig lyckas vinna?

Jag säger också:
- Det kunde ha varit värre. Vi kunde skickat en låt som överhuvudtaget inte passar in i sammanhanget. Vi kunde ha skickat i och för sig jättebra låtar, som de aktuella artisterna inte gör rättvisa. Vi kunde ha skickat överskattade tonårsidoler.

Malena Ernman är långt i från min favorit, men en sak är klar: - Sjunga kan hon!


Mina tidigare inlägg om Melodifestivalen hittar du här:
Tittarna svek favoriten– men Caroline af Ugglas var bäst
”Det gick inte att rösta”... men jag kan få äta EMDs cylinderhattar
SegerkyssenOperadivan till Moskva
Malena Ernman vannSeger för operan
Malena Ernman är utan tvekan en av världens bästa sångare Årets...
Tävlingen kändes öppnare än på länge
DN:s kulturchef Maria Schottenius: DN:s Mattias Dahlström:
En artist med pondusFolket valde Malena
Malena krossade alltNöjesbladets Tobbe Ek bloggar live från finalen i Globen
Han står för finalens överraskning Markus Larsson: ”Ska vi skicka något till Moskva är det hon”
Jag har mej själv att skyllaRösten bar till seger för mezzosopranen

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS