RSS 2.0

Så var finalen igång - pampigt värre.
  1. Måns Zelmerlöw - Hope & Glory
    Mums-mums infriade alla förhoppningar. Bra framträdande. Bäst hittills :-)
  2. Caroline af Ugglas - Snälla, snälla
    Jag har bara så svårt att kommentera den här låten. Jag gillar varken låt eller framträdandet. Spelar ingen roll i vilken form artisten är för dagen. Hon får inte vinna bara - det finns massor av låtar som är bättre. Snälla, snälla - rösta inte på den här låten.
  3. Agnes - Love Love Love
    Rösten höll - men det räcker inte. Hon räcker helt enkelt inte till för att göra den här låten. Synd på en så bra låt.
  4. H.E.A.T - 1000 Miles
    Nej ingen hårdrock för mej i år.
  5. Emilia - You're My World
    Min favorit i första deltävlingen. Då var scenframträdandet hennes svaghet - något hon tycks ha jobbat med sedan dess. Mycket mera utstrålning och glädje denna gång, men något fattas fortfarande.
  6. Alcazar - Stay The Night
    Stort jubel, som vanligt, när gruppen framträder. Så har det varit varje gång de har varit med i tävlingen, men nu är det inte publiken i Globen som avgör - tyvärr. För Alcazar har varit värda att vinna tidigare. Skall det lyckas den här gången? Ös från början till slut. Vad står mellan dem och segern?
  7. Sarah Dawn Finer - Moving On
    Bra framträdande, men låten är verkligen svårsjungen. Jag har hört bättre ballader.
  8. E.M.D. - Baby Goodbye
    Här kommer finalens mest överskattade grupp. Dessvärre kommer de att få massor av röster, oavsett hur de sjunger.
  9. Sofia - Alla
    Hon fick sista biljetten till finalen. Inte kommer hon först...
  10. Molly Sandén - Så vill stjärnorna
    Här kommer min favorit, skall nerverna hålla? Men hon utstrålar en sån äkta glädje! Hon sätter låten! Jag får rysningar och gåshud, varje gång. Hon borde vinna, men verkar chanslös. Hon är värd att vinna. Hon står där, ensam på scen - och sätter varje ton! Och på något sätt känner jag, att hon kan ännu bättre - här är det snarare låten som är den svaga länken.
  11. Malena Ernman - La voix
    En av favoriterna, men vad gör den här låten så speciell - har jag alltid undrat?

Nu gäller det. Svenska folket röstar och avgör vem som vinner. Fast ikväll finns det 11 jurygrupper ute i landet PLUS den internationella juryn. Svenska folkets röst är bara 50%. Vi vet ju hur det gick förra gången det begav sig. Hade folket fått avgöra, hade Sanna Nielsen vunnit. Då utropade jag "Skrota juryn" - vi får se om jag detta år får skälla på Svenska Folket i stället?

Men så skall den Internationella Juryn avge sin röst först. Så får vi se vilken effekt det får. "It's time for Sweden"! Molly får bara 2 poäng, SDF fick tolvan och Alcazar blev utan. Suck...

Mina tidigare inlägg om Melodifestivalen hittar du här:

I år slipper vi skämskudden...De slåss om segern i kväll
Ge din kommentar på Sarah Dawn Finers balladLika som bär
Crash nya tajtbralla Vi gillar också att köra golfbil
Stöldgods EMD – 2000-talets GES?
Ugglas och Ernman slåss om segern i kvällKalsonggrek kan stoppa Måns
H.E.A.T värmde upp med whisky Segertippade Caroline af Ugglas om hatet på nätet
Här är tidningarnas betyg på artisterna Vill förlora i finalen – nu ifrågasätts hårdrockarna av konkurrenterna
Minut för minutDN betygsätter alla låtarna
Tips från JurynEMD - riktiga myggbett
Svd Harry AmsterIkväll gäller det
Schlaget är igång 
  

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS