RSS 2.0

Duell #1

Scotts mot SDF. SDF höll, kanske med undantag av den allra sista tonen. Om det finns någon form av kosmisk rättvisa i detta universum, borde kvalitet gå före dussinmusik. Så blev det också. Dansmusiken är förpassad till stadshotellen.

Duell #2

L&S mot BWO. Det blir hårt. I mitt alternativa Universum sjunger BWO L&S' låt, vilket gör det mycket enklare. Jag lägger ändå min röst på L&S, men är inte lika säker på att det är vad majoriteten av Svenska folket gör. Jag har tidigare sagt att ballader inte är BWOs starka sida. Men den här låten växer för varje gång man lyssnar. Men nu blev det trots allt L&S, som alltså får möta SDF.

Duell #3

Amy Diamond möter Star Pilots. Amy har en jättebra låt, som jag tror mycket på. Dessutom så impar piloterna inte på mej, allra helst som de inte är det i verkligheten. Men, jag tyckte faktiskt att Amy sjöng lite falskt i de låga partierna. Det kan bli på det berömda håret. Det blev piloterna. Därmed är det mer eller mindre klart att de går till finalen - se nedan.

Duell #4

Jag tänker inte rösta. Inget av dessa två bidrag har något i Melodifestivalen att göra. Oavsett vem som segrar i Duell #4, så har de enligt vad jag tror ingen chans mot Piloterna. Men det här är ändå en liten skrällvarning. Ja, Snälla-Snälla blev Skrälla-Skrälla!

Semifinal #1

Sarah Dawn Finer möter Lili & Susie . Jag har tippat L&S, men jag är inte lika säker längre. SDF lät riktigt bra i första duellen faktiskt. Och det var det tydligen fler än jag som tyckte - för hon vann!

Semifinal #2

Star Pilots mot Caroline af Ugglas borde vara ett enkelt val - jag vet i alla fall vad jag (inte) skall rösta på. Men som sagt, en liten skrällvarning ändå! Jo så blev det - Skrälla, Skrälla... Hon är i vart fall hopplöst chanslös i finalen, eller?

Internationella Juryn

Sofia mot Amy --> Finalplats #11 går till Sofia. Jovars, en låt med grekisk text går kanske hem i något land där nere.

Finalen

Aftonbladet har lagt ut en omröstning inför finalen. Visserligen har inte så många hunnit rösta, men så här ser det ut, just nu:

  1. Caroline af Ugglas (18.2 %)
  2. Alcazar (13.5 %)
  3. EMD (12.5 %)
  4. Måns Zelmerlöw (12.3 %)
  5. Sarah Dawn Finer (10.7 %)
  6. Malena Ernman (10.6 %)
  7. HEAT (10.1 %)
  8. Agnes (4.7 %)
  9. Molly Sandén (3.1 %)
  10. Emilia (2.2 %)
  11. Sofia (2.2 %)

Motsvarande omröstningar hittar du här: SvD Expressen

Tittarna ropar redan "skandal". Personligen tycker jag att hon (af Ugglas) gärna kan gå till final (eftersom SVT saknar reklam, behöver jag en paus att gå ut i köket och hämta mera godis och dricka!). Men om hon vinner där (vilket omröstningen ovan just nu pekar mot) - då kommer även jag att ställa mej i det ledet.

Just nu känns det som att vissa bidrag får "proteströster" - dvs folk som gillar att gå emot strömmen. Ni vet när Televerket fanns, så dök det upp ett andra mobilnät (Comvik). Det fanns en liten och trogen skara som använde detta nätet, inte för att det på något sätt var bättre (för det var det inte) - utan bara för att det inte var Televerkets (jfr folk som använder Mac osv).


Mina tidigare inlägg om Melodifestivalen hittar du här
:

Följ Melodifestivalen – och tyck till – med Frida Sjödin Många tittare rasar mot låtenAndra gången gillt
Sarah och af Ugglas till final Den där tjatiga låtenMinns du chockerna?
Dawn Finer och Ugglas till finalSarah Dawn Finers bh-kuppTittarna: Skandal
Drev med Internationella jurynVelvet i nordiskt namnbråkSnälla åk ut! 
SDF och af Ugglas till finalTre biljetter till GlobenStar Pilots mot af Ugglas! 
Sarah Dawn Finer och Caroline af Ugglas till GlobenAf Ugglas vann fjärde duellen! Schlagerbloggen
Sarah Dawn, Sofia och af Ugglas till finalen!Sarah Dawn mot Lili & Susie Vi ses i globen
Antligen är Movin' on vidareBWO utslagna i Andra chansenKvinnokvällen
af Ugglas och Finer till finalProgramledaren fyller år idag 
De gick vidare till final i Globenaf Ugglas ska fira med att vara tyst 

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer
Postat av: fripix

"Men, jag tyckte faktiskt att Amy sjöng lite falskt i de låga partierna." Stor humor! Hon sjöng otroligt illa, det krävs inte ens musiköra för det.

2009-03-11 @ 11:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS