RSS 2.0

Under hela torsdagsdygnet ser det ut att vankas regnväder samt blåst - busväder med andra ord. Tänkte att jag passar på att ta en hel del bilder på mina blommor, eftersom jag inte vet hur de kommer att se ut efteråt.

 

Aktuellt väder i FärjestadenSom vanligt går det bra att följa vädret i realtid via min väderstation! Klicka på bilden här till vänster så kommer du dit.

 

Regnmätaren är nu rensad från skräp och dessutom försedd med ett filter, så den borde visa rätt regnmängd och -intensitet nu.

 

Vid kraftiga och framförallt hastiga väderförsämringar, sk "överfallsväder" är det dessvärre inte helt ovanligt att det inträffar en del fritidsbåtsolyckor till sjöss. Nu är ju det här busvädret aviserat sedan flera dagar tillbaka, dvs det torde inte vara någon nyhet för de som någon gång om dagen tagit del av en nyhetssändning eller väderprognos. Men det brukar ändå uppstå en del incidenter -dessa kan du följa via Sjöfartsverkets webbsida http://www.sjofartsverket.se/jrcconline .

 

 

Bilderna nedan är hämtade från mitt fotoalbum under dagens datum. Där finns om möjligt ännu fler bilder! Bilderna finns även på Facebook i två olika album #7 och #8.

 

Det som är allra vackrast just nu är mina Liljor.

De syns nu t o m utifrån. Även mina Stockrosor och Riddarsporrar på bakgården syns utifrån!

 

De Liljor som nu senast har slagit ut är gula och jättehöga och blommorna är jättestora. De kommer i två varianter, antingen helt gula eller Tangoliljor med mörkbruna prickar i mitten.

 

 

Men övriga Liljor tål dock även de att beskådas!

 

 

På bakgården har jag en 5½ meter lång plantering med bl a Stockrosor och Riddarsporrar. Även vid min uteplats finns denna enormt vackra kombinationer av Stockrosor i alla möjliga färger och djupt blå Riddarsporrar.

 


 

Nytt för i år är Dahlior. Dessa har jag placerat ut på södra gaveln, samt den nya rabatten i "Vinkeln".

 

 

Runt mina webbkameror har jag satt i första hand Riddarsporrar. Men under Kamera 5 har jag Borstnejlikor och Gullnattljus.

 

 

Bloggar.se:   , , , , ,

Jan-Erik träffades av blixten Åska & hagel - men nu lättar det
Strömlöst efter åska Så skyddar du dej mot åskan
Sommarens bästa bilder Träffad av blixten - mitt under travet
Väderkaos i norra Sverige Bilar fast i vattenmassorna
Kall luft in över Sverige Mycket regn i Götaland
Efter regnet kommer - regn Nu varnar SMHI - och varför
Åskdrama i Kramfors Sundsvall piskat av regn

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS