RSS 2.0

Aftobladet har idag en artikel om åska, med tillhörande grafik som på ett bra sätt förkarar varför åskan uppstår. Men varför måste det heta "superåska"?

Det finns lite olika sajter, för att hålla koll på blixt och dunder.
- Åskradar.se
- Blixtar.se
- EWP.se

Eftersom jag har en egen webbsajt med väderstation, har jag många gånger funderat på det här med att sätta upp en egen åsktracker. Det stupar på att jag även har en radiostation, som kommer att störa mottagningen.

Däremot har jag starka funderingar på att sätta upp en väder-cam. Jag har redan 5st kameror som visar blommor i rabatterna, så steget är inte långt till att sätta upp en sjätte kamera, som visar himlen istället. Måste bara hitta ett sätt att skydda den mot väder och vind.

I år har jag klarat mej hyfsat, inte alls mycket regn och i stort sett ingen åska (Färjestaden på Öland).


 

Bloggar.se:   väder, öland, åska

- Nya varningar för åska i Skåne
- Risk för fortsatt oväder
- SMHI varna för kraftig åska
- Nu kan Skåne få danska extremregnet

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS