RSS 2.0

De senaste månaderna har väderstationen visat lite knasig luftfuktighet ute. Idag så låste den sig helt och temperaturen ändrades inte heller på flera timmar. Detta inträffade efter en regnskur, så jag misstänkte fukt i givaren. Vind och nederbörd fungerar, liksom inomhusgivaren.

Jag har redan skrivit till Safecast och fått rådet att rengöra thermo/hygro-givaren med sprit och det har jag gjort idag.

Efter diverse omstarter och provande så får jag inte längre något värde från temperatur/fuktighets-givaren. Regn och vind verkar fungera. Det är exakt samma fel som jag hade för ca 1 år sedan, då fick jag byta hela givaren.

Denna gång skall jag tänka mej för. Det är kanske dags att köpa en ny väderstation?

Här är några som jag funderar över:
- iROX Pro X2 USB 3200
- Davis Weather Wizard III 4623+2933=7556
- Davis Vantage Vue (trådlös) 4690+2933=7623
- Ultimeter 2100 (tråd) 4200+1195+2105+795=8295
- Davis VP2 (tråd) 10990


Nu skall jag bara sätta mej in i vad de kan och inte kan. Mina riktlinjer är:
- Regnsensor upplösning 0,2 mm
- Vindsensor med byvind och tät uppdatering
- Lätt att montera på min radiomast
- Uppgraderbar med flera givare

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS