RSS 2.0

Om du läser detta i Facebook, så klicka här direkt - då kommer du till blogginlägget (som är lite lättare att navigera i).

Värmerekordet från häromdagen har redan rykt all världens väg, lagom tills jag skall åka hem. Men jag är ju på plats om knappt en vecka igen. 24,6 grader blev det kl 14:16 idag den 27 juni 2010. Klicka här för direktväder från min väderstation.

Alla blommor kommer senare i år, så är det. Men det spelar egentligen ingen roll - bara de kommer! Så här i slutet på juni brukar Liljorna blomma och trädgården är full av blommande Riddarsporrar. Men det finns, som synes, en hel del annat att titta på.

Bilderna nedan kommer från mitt Fotoalbum. Övervägande delen från mappen  2010-06-27.


Pion



Dessa slog ut i går och jag har både röda och vita Pioner. Den vita ser ut att trivas bäst. Den röda har bara ett fåtal blommor, men de blir ju flera för varje år.


Lupin




Många undrar varför jag planterar "ogräs", men jag tycker faktiskt de är vackra. Jag har en 5 meter lång rabatt på bakgården, där jag har massor av Lupiner. Men även utanför (!) staketet kommer de till sin rätt.


Ackleja



Mina Pastell-ackleja 'McKana Giants' är de som blommar just nu. Men i år har jag även satt vanliga blå Acklejor, men det är tveksamt om de kommer att blomma redan i år.


Prästkrage



Denna enkla vita blomma är vacker och den kan man ta hur många bilder som helst på!


Borstnejlika



Det här är också en 'halv-vild' blomma, men den blommar länge och har många vackra färgkombinationer.


Backnejlika



Denna låga Nejlika har jag satt under min häck. Den har precis börjat blomma. Man måste krypa på alla fyra för att få bra närbilder.


Studentnejlika



Ja så heter den faktiskt, eller 'Brinnande Kärlek'. Den har också precis börjat blomma. Så småningom kommer det att bli alldeles rött av blommor.


Blodnäva



Den börjar blomma tidigt, och man kan hålla blomningen igång hela sommaren. Men då måste man plocka alla vissna blommor. Så snart den börjar fröa sig, så avtar blomningen.


Kaprifol


Den blommar redan rikligt och doften går inte att ta miste på!

Bloggar.se:   Blommor, Bilder, Bilder på blommor, trädgård, Granudden, Färjestaden, Öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS