RSS 2.0

Jag läser lite olika tidningsartiklar om det gradvis (!) varmare väder som är i antågande.

Under de senaste veckorna har jag fått försöka bedriva mitt trädgårdsarbete vid sommarstugan i "ur och skur", men nu skall det tydligen vankas värmebölja. Med hjälp av min nya fina väderstation kan du följa utvecklingen i realtid!

Förra veckoslutet planterade jag ut merparten av mina uppdrivna växter och nu återstår att se till att de växer och frodas. Eftersom jag bara kan vara på plats vid veckosluten är det viktigt att de inte vissnar de här första veckorna. Men det har regnat lite de senaste dygnen så det skall nog klara sig.

Var som nu skall göras, förutom att förbereda stugan för sommarvistelsen, är att rama in några av mina rabatter med trädgårdsstaket modell högre. Mina Riddarsporrar brukar nämligen lägga sig ner vid första bästa åskskur med slagregn och/eller blåst.

Eftersom 6 juni fryser inne i år, får vi som jobbar kontorstid en extra ledig dag att ta ut. Det blir på fredag det. På måndag är det ostadigt väder igen - om man får tro prognosen.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS