RSS 2.0

Så var det dags för säsongens första riktiga busväder. Ett rejält åskväder dundrar skoningslöst fram över landet. Det ser alltså ut att bli höjdpunkten på en flera veckor lång värmebölja. Som högst blev det 31,4 här på Granudden i Färjestaden på Öland. Idag har det som mest varit 30,8, men jag ser att temperaturen åter är stigande! Den senaste halvtimmen har det börjat blåsa lite, max byvind 7 m/s samt att den klarblå himlen ersat av halvklart väder. Men det är fortfarande 30,3.

Min egen väderstation hittar du här: http://www.granudden.info/wx eller klicka HÄR för live väder från min station.

På min vädersajt har jag även en lång länklista med alla (?) åsktrackers som finns i landet, som jag sammanställt från de olika åsksajter som finns (dessa finns också som länk om du vill leta själv).

Här kan du se om Sjöräddningen får mycket att göra med anledning av det hårda vädret: http://www.sjofartsverket.se/jrcconline .

 

 

Bloggar.se:   Åska, Väder, Åskväder, Åsktracker

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS