RSS 2.0

Nu står alla mina miniväxthus i Nybro. Dock blir jag aningen bekymrad av väderprognoserna för den kommande veckan. Det är stor risk för minusgrader.



På Öland var det inte mycket jag kunde göra idag. Vädret var omväxlande regn, moln och sol. Visst hade det kommit en del blommor, såsom Påskliljor och Hyacinter, men bilderna blev aningen "blöta".



Förra helgens Mossa F gjorde ingen större nytta - i vart fall inte för mossan. Däremot har gräset vuxit. Idag har jag köpt en dunk Mossa GTI. Men gräset behöver klippas och inte har jag någonstans att göra av gräset. Visst har jag numera en kompostbinge men den är i det närmaste full.

Här hemma har vi idag diskuterat, om den rätta Valborgs-känslan infunnit sig. Det känns inte riktigt som att det är första maj i morgon.

 

Njut nu - snart blir det kallare Idag brinner Sverige
Årets festhelg är här En hednings valborg
Kungens 64e födelsedag firas i Stockholm Här tänds majbrasorna
Allt mindre ungdomsfylla på Valborg Nattvandrarna tillbaka på gatorna
Rädda djuren från brasan Strömlöst kring Färjestaden
Valborgsfirandet håller på traditionerna Högerextrema på marsch i Helsingborg
Här är Stockholms eldar Pompa och ståt på kungens födelsedag
15000 festar i Stadsparken Här kan du fira ikväll
Så blir valborgsvädret  

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS