RSS 2.0

När jag kom igår (fredag) började jag med att ta ett par bilder på mina Solhattar. Nu har jag en helt underbar kombination av skarpt gul Strålrudbeckia och vanlig "Magnus" (lila Solhatt). Jag skulle egentligen ha klippt gräset också, men efter att ha konsulterat väderprognosen så såg jag att det hade blivit en ändring - inget regn på lördag förmiddag!

Efter frukost lördag har jag nu klippt gräset och tagit lite ytterligare bilder som i skrivande stund håller på att insorteras i albumet. Nu är det förstås mest höstblommor som Astrar och Höstflox.

Men jag har även lite Rosor och Hortensia

Här kommer lite bilder på mina Fjärilsbuskar som iofs sjunger på sista versen.

Min Kaprifol växer och växer. Den har blommat hela sommaren och blommar faktiskt fortfarande! I spaljen får den sällskap av lite Luktärt och Krasse.

Framför Altanen har jag nu en hel massa (tja egentligen bara 4 buskar) med Luktaster.

Runt björken har jag också Astrar.

På bakgården har mina Solrosor börjat blomma på allvar.

Jag hade räknat med lite dator- och radiojobb, men den här gången var det mycket enkelt. Avbrottet som inträffade tidigare i veckan berodde inte alls på min omstart eller något som jag hade gjort överhuvudtaget. Eon har nu kopplat ur vår gamla luftledning och ersatt den med nedgrävda elkablar. Alltså var det ett strömavbrott på flera timmar. Radiodatorn ville däremot inte starta efter att ha varit utan ström så länge. Det räckte dock med ett tryck på knappen så var den uppe igen!

 

Bloggar.se:   trädgård, blommor, foto

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS