RSS 2.0

Ja nu har jag satt ut mina sista plantor för året. På sätt och vis känns det skönt att slippa bekymra sig över en massa småplantor. Fast det får jag nog göra ändå, eftersom många av dem var väldigt små. De fick sig en köldknäpp eller två, och har inte varit så bra efter det. Jag får nog odla nya Riddarsporrar nästa år. Experimentet med Borstnejlika runt kamerorna har tyvärr orsakat att de flesta riddarsporrarna där har blivit kvävda. Nästa år blir det inga borstnejlikor, i vart fall inte där...

RIddarsporrarna har jag i vart fall satt ut runt borstnejlikorna i rundlarna. Dessutom har jag satt riddarsporrar längst i framkant, framför liljorna. Förra året satte jag en hel rad med astrar där, men ca en tredjedel har visat sig i år.

12 astrar har jag satt runt björken. Ja det fanns faktiskt plats!

Solhattarna Echinacea X Hybrida 'Paradiso' har jag satt i fyra grupper, där kejsarkronorna är. Till vänster om grinden fanns det inga kvar från förra året så där har det blivit 11 plantor på varje sida om mitten. Till höger om grinden fanns det faktiskt en del plantor från förra året, så det behövdes inte riktigt lika många. De plantor som jag satte ut var ganska stora och hade väl utvecklade rotsystem. Synd att man inte kan säga samma sak om riddarsporrarna...

Gräset hade vuxit väldigt bra, efter den senaste gödningen med Stroller Mossa F. Men längst fram mot staketet så hade jag antagligen missat, i vart fall så var gräset där väldigt gult och kortvuxet, om man jämför med övriga ställen där gräset var grönt och saftigt. Pga detta har jag lagt ut fyra påsar med jord Kogödsel.

I övrigt växer allting på väldigt bra. Mina Riddarsporrar har blivit jättehöga! De har redan vuxit ifatt och förbi mina Fjärilsbuskar. Blodnäva ca 1 meter hög och massor av blommor. Akleja som blommar i massor. Nu väntar jag med spänning på att mina Pioner skall slå ut. Liljorna har börjat visa knoppar, men det kommer nog att ta 1-2 veckor innan blommorna slår ut.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer
Postat av: beth

Your project seems to be great. Keep it up the good job

2009-06-17 @ 10:57:01
URL: http://www.iflorist.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS