RSS 2.0

Eftersom jag är snudd på nyhetsnarkoman (finns det?), så har jag skapat lite genvägar för att på ett snabbt och överskådligt sätt få fatt i de nyheter som jag är intresserad av.

På min sajt www.granudden.info har jag längst uppe till vänster i menyn skapat ett par länkar till egna och externa nyhetssidor som är relaterade till mitt jobb.
- Arbete (ger en sida med länkar som har med jobbet att göra)
- MRCC Online (länk till Sjöräddningscentralens blogg) - finns även som RSS-feed
- Nyheter (en egen sida där jag samlat lite godbitar i komprimerat format)
- MRCC Online + RSS
- Sjöfartsverket (pressmeddelanden)  + RSS
- Sjöräddning & Flygräddning (Google News)  + RSS
- Sjöräddning & Flygräddning (Google Blogg)  + RSS
- Sjöräddning & Flygräddning (Twingly)  + RSS
- Sjöräddning (Knuff)  + RSS

Som synes är det häftiga saker man kan göra med hjälp av RSS-syndikering!

Det nya för dagen är att jag längst ned till vänster i menyn tagit bort länken till Aftonbladets Nyhetsbevakare, som de tycks ha avvecklat till förmån för andra tjänster.

Istället har jag på Google skapat en egen nyhetssida (givetvis även som RSS-flöde), som man sedan kan exportera till andra. Den innehåller just nu:
- Sverige  + RSS
- Världen  + RSS
- Sjöräddning & Flygräddning  + RSS
- Teknik & Vetenskap  + RSS

Slutligen, på min sida som handlar om BOINC har jag lagt till nyhetslänkar för de olika projekt som jag deltar i.
BOINC | SETI | Einstein | QMC | AQUA | AI | LHC | FreeHAL | Milky Way | Cosmology | BAM!

 
Bloggar.se: nyheter, rss, syndikering, sjöräddning, flygräddning, google, aftonbladet, boinc, vetenskap

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS