RSS 2.0

I morse kl 07:40 ca så drabbades min väderstation av "flat line". Temperaturen låste sig på +10,4°C och luftfuktigheten på exakt 50%. Det är ju söndag och i morgon skall jag jobba, så det är ingen mening att sätta sig i bilen och åka till Öland för att försöka rätta till problemet.

Jag har en väderstation av typ WS-3600, som jag köpte för ca 2½ år sedan från företaget Safecast. De är duktiga på väderstationer och har bra support. Två gånger tidigare har jag fått hjälp med reservdelar. Enligt information på deras hemsida, säljs WS-3600 inte längre, pga att det numera bara går att få tag på "strulpartier". Jag kan verkligen rekommendera detta företag, för dem som behöver en väderstation. De har allt som finns på marknaden verkar det som, och de kan sina saker.

Jag har skrivit till dem och bett om lite hjälp, kan man kanske återställa stationen via fjärrmanöver? Jag har provat det mesta men det verkar inte hjälpa. Det finns på panelen en funktion för återställning, men mig veterligen kan man inte aktivera den via PC-interfacet (serieport).

Tidigare har det gått att rätta till detta problem, genom att rycka sladdarna en stund och göra givarna strömlösa. Vi får hoppas att det hjälper även denna gång. Annars blir det att investera i en ny station. Jag har beställt en ny dator, som kommer om ett par veckor så vi får väl se vad kassan tillåter.

Jag väntar även på lökar från Holland, så inom en vecka så borde jag kunna komma iväg till Öland. Tills dess lär temperaturen visa 10,4° hela tiden.

 
Bloggar.se:   väderstation, granudden, färjestaden, öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS