RSS 2.0

Nu basunerar Aftobladet ut: Varning för kaos!

Som vanligt tar man i så man kräks och lite till. Visst kommer det att bli lite besvärligt i trafiken men det får man ju räkna med när vintern närmar sig. Jag tänker ändå åka till Öland. Upptäckte idag också att jag faktiskt är ledig från lunch fredag. Jag har idag också lagt på mina vinterdäck så fram kommer jag i alla fall.

Nåväl, det har regnat en hel del på Öland idag. Nu kl 23 så läser jag av 21.8 mm på min väderstation, och blåsligt har det också varit (17,4 m/s som mest).

Mina grejor har kommit från England, men inte allt. Det fattas en ljudenhet och ljudkabeln till radiostationen lyste också med sin frånvaro. Via epost fick jag veta att dessa saker gick iväg idag - alltså kommer de på måndag! Suck...

Fick tag i en reservkabel som jag kan använda så länge. Jag åker. Jag vill inte vänta längre.

Jag har också köpt lite CAT-6-kablar för nätverket. Nu skrotar jag det trådlösa, det är alldeles för instabilt och långsamt för mina behov.

Någon elektriker har inte varit i stugan vad jag vet (han skulle ringa) så jag kan i vart fall inte slå på värmen härifrån. 12,5 grader är det inne just nu. Men det blir snart varmt när jag kommer på plats, stugan är inte så stor.

Jag skall också prova med 2-3 olika serieportar, så jag får in väderstationen i min nya dator. Det måste bara funka helt enkelt.

Nu skall jag käka lite och gå till sängs så jag orkar med allting i morgon!

 
Bloggar.se:   busväder, väder, väderstation, vinter, snö, kaos, öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS