RSS 2.0

Den här helgen har jag varit i stugan för att plocka in saker som inte kan stå ute över vintern (gräsklipparen t ex). Vidare har jag klippt och rensat bort överblommade växter. Det arbetet får jag fortsätta med kommande veckoslut - idag blåser det kraftigt och kallt är det också.

LARM: Snökaos att vänta i dag
SMHI utfärdar klass2-varning
Varning för storm

Den här gången kanske det ligger viss sanning i alla dessa till synes överdrivna sensationspräglade rubriker. Kolla SMHIs varningssida. Havet runt (norra) Öland får: Varning Klass 2 storm
Nord eller nordväst 14-18 m/s, ökande. Söndag kväll och natten mot måndag 18-23 m/s, på en del håll storm 25 m/s. I morgon avtagande vind med början i öster, måndag kväll ca 14 m/s.

Det finns väl viss risk att vi får något extra mycket att göra på Sjöräddningscentralen under måndagen. Hoppas folk har vett att hålla sig från sjön när det skall blåsa snöstorm. MRCCs blogg ser hyfsat ren ut just nu i alla fall, men kolla gärna lite då och då!

Nu skall jag åka härifrån, men får väl hålla uppsikt över eländet med hjälp av min väderstation.

Jag har också varit runt i trädgården och försökt lokalisera källan till den mycket kraftiga radiostörning som besvärat mej de senaste veckorna. Det är på något vis typiskt, nu när jag fått fart på min fjärrstyrda radiostation, så kommer där en bredbandig störning som är mätaren i botten över hela gränsvågsbandet. Jag får väl vända mej till ansvariga myndigheter, t ex PTS, för att få ett utlåtande. Något elektriskt är det, det låter som nätbrum i AM-läget.

 

Bloggar.se:   vinter, storm, snö, kaos, öland, stormvarning, radio, amatörradio, väder, väderstation

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS