RSS 2.0

Jag har precis kommit hem från Nybro/Öland efter en helg med lite trädgårdsarbete. Har precis lämnat min förodling hos Mor i Nybro, men nu ser jag på SMHIs varningssida att det kan bli nattfrost. Mina växter (16 pluggboxar) står helt oskyddatde. Öland lär nog klara sig, men i inlandet? Just nu är det +7,4°C enligt min väderstation.

Är man trött på kylan kan man alltid boka en resa till värmen, men det gäller förstås inte mina växter. Pluggboxarna kan man ta in, men nu är det så dags. Jag är i Kungsbacka och Mor ligger och sover. Nåväl, det rör sig om perenner, även om de i nuvarande stadie kanske inte gillar såna här påfrestningar.

 
Bloggar.se om:   frost, nattfrost, kyla, väder, väderstation

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS