RSS 2.0

När jag läser om hur man kan skapa sin drömrabatt och alla de tips som ges inför det arbete som jag redan utfört den gångna veckan, tänkte jag passa på att berätta lite om hur min trädgård är planerad.

Jag har också tänkt mej att ha ett antal rabatter, som har blommor "hela tiden". Det kräver lite planering. Från tidiga vårväxter som t ex Krokus, via Narcisser, Tulpaner samt Iris till sommarens stolthet - Liljorna. Under sommaren satsar jag väldigt mycke på Stockrosor och Riddarsporrar. Blomåret avslutas med Astrar och andra senblommande Perenner.

Jag har en stuga på Granudden i Färjestaden på Öland - men bor i Kungsbacka, dvs 360 km därifrån. För att hålla koll på det hela, har jag installerat en webbserver i stugan. Till den har jag kopplat 5 webbkameror som fins i trädgården. Sedan har jag skaffat mej en väderstation, så att jag kan hålla koll på vädret.

För att hålla reda på vad som planterats, har jag skapat en karta över trädgården, där man kan klicka vidare till beskrivningar över vilka blommor som skulle planteras. Dessa beskrivningar är lite inaktuella, eftersom de inte har uppdaterats på ett par år.

Jag köpte en digitalkamera, så att jag kan ta bilder och lägga in i mitt fotoalbum.

Så startade jag denna blogg, för att berätta om vad jag håller på med. Det finns en del inlägg nyligen med vackra bilder:
- En rundvandring på tomten
- En grå och regnig dag på Öland
- Lite tankar om Astrar

Intressant

 
Bloggar.se:   trädgård, granudden, färjestaden, öland, väderstation, webcam, fotoalbum, Peter Lindquist, Cape Pine Garden Project

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS