RSS 2.0

I lördags var jag på Lantmännen och överhörde då två herrar tala om det prognostiserade bakslaget som tydligen rapporterats i nyhetsmedia. Jag har sökt efter uppgifter om detta - det var tämligen alarmerande uppgifter om snö långt ner i syderuopa.

Idag läser jag i Aftonbladet om en norsk långtidsprognos, som säger att påskhelgen blir solig och vacker. Som med alla långtidsprognoser är det ju en viss osäkerhet och de lämnar även en hel del utrymme för egen tolkning.

Tur i vart fall att ovädret som just nu drabbar Storbritannien inte kommer hitåt. Ett svenskt handelsfartyg befinner sig i någon form av svårigheter där, rapporterar Aftonbladet.

SMHIs femdygnsprognos talar om snöblandat regn på onsdag natt.

Jag tänker besöka stugan på Öland under påskhelgen. Det skadar inte med lite vackert väder. Jag har iofs inte så mycket jobb kvar att göra i trädgården, men jag tänker ta nya bilder av mina blommor och spara i mitt fotoalbum. Under tiden får jag hålla tillgodo med bilder från mina fem webbkameror - det börjar blomma riktigt vackert här och var. Just nu är det 7,2°C enligt min egen väderstation.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS