RSS 2.0

Tack vare väderstation och webbkameror kan jag se att det nu ligger ett ordentligt snötäcke vid min sommarstuga på Granudden i Färjestaden på Öland. Nu är det minusgrader och det innebär också att snön ligger kvar. Däremot har min frusna vindsensor släppt. Se även Vägverkets stationer på Ölandsbron.

Utsikterna för vårväder och barmark är inte så goda - först på nästa söndag säger SMHI i en prognos. Då blir det kanske inte någon resa till Öland nästa helg heller.

Enligt samma prognos skall det bli rejält kallt de närmaste dagarna:
 

Dag 00-06 06-12 12-18 18-24
Lördag -1 0 -1 -3
Söndag -5 -3 0 -8
Måndag -10 0 +1 +2
Tisdag +1 0
Onsdag -2 -2

Snön lär väl i alla fall skydda lite mot frosten. De blommor som hunnit slå ut lär se rejält tilltufsade ut när snön smält bort. Det är bara att hoppas, att kylan inte tar död på mina många nysatta lökar och perenner.

När jag läser om allt elände är jag glad att jag inte gav mej ut i trafiken.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS