RSS 2.0

Ja, jag har redan sagt vad jag tycker i mitt förra inlägg - men måste haka på när jag läser intervjun med Sanna. Vilket öde! Det är lätt att drabbas av bitterhet i ett läge som detta.

Många hade räknat med att juryn skulle belöna Sanna medan folkets givna favorit var Charlotte. Nu blev det inte så - utan precis tvärtom.

Och precis som Sanna sjöng sig in i våra hjärtan, så känner hon folkets värmande röst. Jag hoppas att du, Sanna, verkligen tar till dej denna "seger".

I övrigt - så här skrev jag nyss:

I hela Sverige har det under veckan spekulerats i om Charlotte skulle palla för trycket - "favoriter på fall" har varit årets motto.

I folkets ögon föll hon - men då trädde juryn in och räddade henne. Eller - om vi heller vill säga det på det här viset - berövade Sanna på  segern som hon gjort sig förtjänt av.

I alla de omröstningar jag sett på olika hemsidor så har Charlotte legat etta - tills nu i kväll, då något hände. Sanna gick rätt in i folkets hjärta och vann - men ändå inte.

Sorgligt och orättvist. Nej jag tycker det är dags att vi, en gång för alla, skrotar denna jury som upphävt folkets uttryckliga vilja.

- Och min, vill jag tillägga. Visst var Charlottes låt bra och visst sjunger hon fint - men inte in i hjärtat som Sanna. Och ingen annan tar in kraften från publiken och gör power av den.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  5   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer
Postat av: Anonym

håller me dej..
sanna skulle segrat!!!

2008-03-15 @ 22:57:01
Postat av: Ferhat

Mm, Sanna var bättre tycker jag också

2008-03-15 @ 22:59:08
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: sanna

såg inte men tycker charlottes låt var bra

2008-03-15 @ 22:59:33
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: ankan

Tycker typ precis som du :P
Sanna skulle vunnit, vilket hon egentligen gjorde, för hon fick ju flest tittarröster!!! :)

2008-03-15 @ 23:00:21
URL: http://ankaaaan.blogg.se
Postat av: jösse

Helt rätt, Sanna var bäst o kunde vunnit i Europa
likt Jonny Logan

2008-03-15 @ 23:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS