RSS 2.0

Sagan om min förlorade frö-beställning verkar aldrig ta slut. Min restnoterade order ser fn ut så här:
  • 3 påsar Alcea 'Giant Single Mixed'
  • 2 påsar Michaelmas Daisy 'Indian Summer'
  • 1 påse Michalemas Daisy 'Benary's Composition'
  • 2 påsar Aster (Alpine) 'Fairy Mixed'


  • Men nu är det förstås så att jag kan inte vänta på, framförallt, stockrosorna. Därför har jag lagt en order på MrFothergill's i UK.

  • 4 påsar Hollyhock 'Giant single' mixed

  • 2 påsar Aster (Michaelmas Daisy) 'Benary's Composition'


  • Men så hittade jag här i bloggen reklam för en nätbutik som också säljer frön, Jennys Frön & sånt. Här hittade jag:

  • 4 påsar Stockros 'Happy lights mixed' 

  • 1 påse Röd solhatt 'Primadonna Rose Improved' 


  • Stockrosorna verkar gro dåligt, därför behöver jag många frön så jag kan komplettera. Jag föredrar den enkla stockrosen. Giant single mixed tyckte jag var vackrast på bild. Men Happy Lights skulle vara mera förskonad från bladrost (vilket annars är ett jätteproblem med Stockrosor).

    Astrarna har också grott lite dåligt, med undantag av King's Michaelmas Daisy. Altl har nog med att göra, att jag det veckoslutet jag åkte till Öland var tvungen att vattna lite extra. Det blev nog för vått och jorden i pluggboxarna blir lätt lite packad av för mycket väta - dvs groddarna orkar inte upp.

    Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
    Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
    Om Bloggen:   Hemsida:
    Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


      
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback
    Twingly Blog Search
    Links to this page

    Länka hit

    Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

    Eller använd denna url: 





      Prenumerera med RSS