RSS 2.0

Idag har jag jobbat lite med min fröodling. Bilder tar jag i morgon, som vanligt på söndagar.

Doroteablomma
Jag hade satt alldeles för många i samma hål plus att de kom upp för snabbt. Det var en enda röra av stjälkar och blad. Jag slängde ut innehållet och satte nya. Jag hittade ett par olika sorter ute på stan.

Trädgårdsnejlika
Jag har fyllt i där det saknades.

Temynta
Jag har fyllt i där det saknades.

Stockros, 'Giant Single Mixed'
Det har kommit upp ett tiotal av totalt 49. Jag hade bara en påse och har 3 påsar restnoterade i Lund. Jag har dessutom beställt 4 påsar från Mr Fothergill i UK. Jag skall ju ha ytterligare i burk med dessa vackra Stockrosor.

Stockros, 'Ficifolia'
För en vecka sedan satte jag i nya frön. Några har redan kommit. Jag köpte tre påsar till på stan.

Nattljus
Jag har kompletterat de två flerfärgade sorterna 'Sunset Blvd' och 'Apricot'. Den här gången har jag inte satt fröna så djupt. Jag har satt en ny sort som är gul och lite högre än den vanliga, tillsammans med lite Echinacea enligt nedan.

Delphinium 'Delight Mix'
Jag har satt en ny burk, samtidigt som jag kompletterat lite i de befintliga (nästan alla hålen hade grott).

Delphinium, 'Sky Lights'
Nu är det andra gången jag kompletterar. De blir väldigt spretiga tycker jag.

Michaelmas Daisy, King's
Det fattades i några hål, så jag har kompletterat där.

Astrar 'Benary' och 'Indian Summer'
Det har inte kommit så många ännu. Jag har några få 'Benary' i en påse men inga 'Indian Summer'. Jag väntar på leverans från Lund. Idag har jag även beställt några påsar Benary från Mr Fothergill's i UK.

Rosenskära
Dessa hade blivit alldeles för höga och spretiga. Jag slängde alltsammans och satte nya. Hittade några olika sorter på stan. Nedanstående är dokumentation över hur jag satt de olika typerna (ordnade efter höjd bakifrån):
1 meter - 1 meter - 1 meter - 90cm - 90cm - 50 cm - 50 cm

Rudbeckia
Jag har satt 3 rader Echinacea tillsammans med gul Nattljus i en burk.
90-120 cm - 1 meter - 80 cm - Nattljus - Nattljus - Nattljus - Nattljus
Övriga sorter som jag beställde visade sig vara ettåriga. Jag sätter dessa ute senare istället.


Tidigare inlägg:
- 2008-mar-02 20:19
- 2008-feb-24 17:47
- 2008-feb-17 15:11
- 2008-feb-10 14:14
- 2008-feb-03 20:13

Klicka vidare till min kategori: Trädgård (Garden)

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS