RSS 2.0

Efter en dagÖland så är jag tillbaka till min förodling. Det hade i vart fall inte torkat ut.

Bilderna nedan är från mitt Fotoalbum.

Pelargonerna (Geranium) och Påfågelsblomster (Gazania) har jag nu "deponerat" hos Mor i Nybro.
 

Doroteablomma tog sig snabbt och det blev många i varje hål. Sedan har det inte hänt så mycket. Jag måste kanske gallra lite.


Trädgårdsnejlikorna börjar visa sig. Jag har inte fått plantor i alla hål än, men det kanske det blir snart. Annars har jag en påse i reserv. Borstnejlika har jag två sorter i samma burk. Dessa har tagit sig fint.
 

Citrontemynta och vanlig Temynta har heller inte ändrat sig så mycket sedan de kom upp.
 

Stockros har jag i två sorter. Den som jag beställde från England heter Hollyhock Giant Single Mix och den som finns i Sverige heter Alcea Rosea Ficifolia. Här har det kommit lite, men långt ifrån i alla hål. Jag har Ficifolia i reserv och har beställt Hollyhock, så jag kan komplettera. Jag har faktiskt haft samma problem tidigare med dessa Stockrosor, dvs det kommer upp ungefär var tredje-fjärde.
 

Nattljus har jag en burk med två sorter, plus en burk jag satte ikväll med vanligt nattljus plus Blodnäva. Jag har även beställt den medelhöga gula sorten. Men dessa frön har inte grott så bra hittills.
 

Mina Riddarsporrar Delphinium Delight Mix har inte blivit vad jag hoppades. Två av tre burkar har grott fint, men nr2 har inte grott alls. Antingen har jag gjort något fel i den, eller så har jag helt enkelt missat att sätta frön där! Jag har beställt ytterligare frön så att jag kan komplettera.
  

Riddarsporre 'Sky Lights' har nästan kommit i alla hål nu, men jag har kompletterat med en påse i de kvarvarande hålen och har en påse i reserv. Kinesisk Riddarsporre har börjat gro också.
 

Så till Astrarna. Alpaster 'Fairy mixed' har börjat gro.
 

Kings Michaelmas Daisy tar sig fint. Några hål fattas men jag har en påse till.
 

De två högre sorterna, Benary och Indian Summer har inte visat så mycket ännu.
 

Nu har jag även satt vanlig röd Luktaster i en burk.


Mina Rosenskära har blivit alldeles för höga och jag tror att jag skall göra ett nytt försök, när det går att ställa minidrivhusen utomhus.


Tidigare inlägg:
- 2008-feb-24 17:47
- 2008-feb-17 15:11
- 2008-feb-10 14:14
- 2008-feb-03 20:13

Klicka vidare till min kategori: Trädgård (Garden)

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS