RSS 2.0

Tisdagens maxnotering på Granudden i Färjestaden på Öland blev +24,4°C klockan 17:24 (egen väderstation). Dessutom hann det komma 6,2 mm regn under drygt en timme med början kl 18:30.

Under de senaste dagarna har väderprognoserna pekat mot högtycksväder och värme. På Rapport igår antydde man att det skulle kunna vara länge, kanske t o m hela nästa vecka. I Aftonbladet idag läser jag att hygtrycket stannar till på tisdag (eller var det så att prognosen inte räckte längre?).

Hursomhelst så har jag sett till att få min semester förlängd. Egentligen skulle jag åkt hem på söndag. Nu kommer jag sannolikt att stanna hela nästa vecka också. Jag har ännu inte sett någon prognos som sträcker sig in i hela nästa vecka.

 

Bloggar.se:   semester, väder, värme, högtryck, sommar, Öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS