RSS 2.0

Jag skrev igår om att det satts ett värmerekord för året. Idag skulle jag åkt hem till Kungsbacka efter 4 veckors semester. Men som jag berättat om tidigare här i bloggen, har jag lyckats förlänga min semester med en hel vecka. Jag kan istället i mer eller mindre realtid (!) följa mina kollegors vedermödor på Sjöräddningscentralen genom bloggen MRCC - Online.

Lördagens högsta notering stannade vid +27,1°C kl 14:07, vilket också slog rekordet för denna månad samt rekordet för i år. 2008s högsta notering hittills var den 2:a juni kl 14:52 +27,0°C.

Idag söndag har vi haft +28,3°C kl 15:49, vilket alltså övertog ovanstående rekord.

All time records.
Högsta temperatur: +32,6°C den 7:e juli 2006 kl 16:27.
Varmaste natt: +22,4°C den 8:e juli 2006.
Min väderstation på Granudden i Färjestaden på Öland har varit igång sedan mars 2006. 

 

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS