RSS 2.0

Mitt i natten vaknade jag och gick ut för att slå en "sjua". Men då upptäckte jag att det faktiskt ösregnade ute. När jag steg upp så kollade jag i väderstationen och såg att det kommit 0,2 mm regn kl 03:00. Jag måste ha haft världens otur!

SMHI har varnat och varnat för åskskurar och jag har faktiskt t o m hoppats på lite regn här på Öland. Men vi ser ut att ha klarat oss denna gången också - det brukar vara så i Färjestaden: det ösregnar i Kalmar och solen skiner i Färjestaden!

Prognosen säger mulet väder idag och inget regn förrän på lördag.

Min sajt har en hel sida om åska. Det finns folk som skaffat en åsktracker och lägger ut informationen på nätet. Det vore kanske lite frestande för mej också. Min dator som jag har här i stugan klarar inte en pryl till. Dessutom har jag allehanda radiosändare i stugan så en radiomottagare vore kanske inte det bästa (trackern är i själva verket en mellanvågs mottagare).

Jag gjorde en sökning på åska i MRCC - Online, Sjöräddningscentralens blogg. Nedanstående är hämtat därifrån.

Åskbyar orsakade stora problem för fritidsbåtar i Lurö skärgård
2008-07-29 03:13 -> 2008-07-29 03:44 3. Vänern
 

Motorhaveri på en vattenskoter i Gävle
2008-07-21 14:30 3. Södra Bottenhavet
 

Segelbåt på grund Kläckskär, ost om Skutskär
2008-07-12 16:00 3. Södra Bottenhavet
 

En dag på jobbet!
2008-07-05 20:47 -> 2008-07-05 20:57
 

Motorstopp och grundstötning, Navens fyr
2008-07-05 18:38 -> 2008-07-05 19:27 13. Vänern
 


Lite sajter med info om åska:
Lite artiklar om åska:
 
Lite bloggar om åska:
 
Bloggar.se: åska, åskvarning, väder, väderstation, åsktracker, stormtracker

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS