RSS 2.0

Öland har jag en väderstation som visar aktuellt väder. Max byvind kl 20:03 är 18,0 m/s, så det börjar närma sig,

 
Kalmar län, Öland. 1 mycket hårda vindbyar I kväll och i natt mycket hårda sydliga vindbyar 21 m/s.

Det finns flera svenska privata väderstationer - kika här!

Innan jag åkte från mitt jobb på Sjöräddningscentralen kollade jag SMHIs kustobservationer. De visade att från Nidingen upp till norska gränsen blåser det 30-33 m/s i byarna. Betydligt lägre än Per och i synnerhet Gudrun. Jag tycker det har gått lite hysteri i det här med stormvarningar i media och tal om klimatförändringar. Därför tycker jag det är bra att man nu klargör att dessa stormar vi har nu inte är värre än vad som är vanligt och framförallt inte beror på några klimatförändringar.

På väg  hem till Kungsbacka så gick det i 60-70 km/h på motorvägen. Plus en grad och snart blir det halt tror jag.

Läs vidare här:
- Klass 2 varning från SMHI
- Nu har stormen Tuva nått Sverige
- Därför blir stormarna kraftigare
- Nu kommer Tuva
- Uppochnervända vädervärlden
- Trafikkaos i Skåne
- Nu kommer vinden till Skåne
- Kraftig vind och blötsnö väntas ikväll

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS