RSS 2.0

Aftonbladet skriver på söndagen:

Skaffa energi med ljus och friska promenader. Ta vara på det lilla ljus som finns. Det är bästa boten mot vinterdeppighet när mörkret faller över oss.

- De flesta blir piggare av mer dagsljus. En promenad på 30-45 minuter kan vara tillräckligt, säger Thorbjörn Laike, docent i miljöpsykologi vid Lunds universitet.

Jag som är kvällsmänniska skall alltså se till att få mycket dagsljus på morgonen, om man får tro experterna.

Eller så får jag skaffa en sån där högtrycksnatriumlampa till mina blomodlingar och dra nytta av det ljuset själv. Såg förresten en annan artikel i Aftonbladet:
Hade 400 knarkplantor i källaren - När polisen slog till mot ödetorpet hittade man hundratals knarkplantor. Nu har en 37-årig tvåbarnsmamma från Oslo gripits. Kvinnan misstänks nu för narkotikabrott.


Där var det minsann gott om högtrycksnatrium !!

Söker just nu med "ljus och lykta" (!) efter en bra belysning till mina minidrivhus. Jag har ju börjat förodla redan, och så här års behövs tillskottsbelysning. Vanliga lågenergilampor kan väl också anses ge ett brett ljusspektrum?

För det verkar vara det som gäller - både för oss och för blommorna!

Eller så skall jag sluta att sitta framför datorn och ta en promenad i det vackra solskenet! Solen skiner både här i Kungsbacka och på Öland - kika gärna på mina webbkameror.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS