RSS 2.0

En god vän till mej flyger just ett likadant plan. Han berättade att man, pga dieselmotor, valt att ha en koppling mellan motorn och propellern för att utjämna drivkraften. Fast när jag läser vidare i nyhetsrapporteringen, verkar det som det här motorhaveriet orsakats av ett datorfel.

Jag brukar inte vilja blanda in för mycket jobb i min privata blogg, men som ni kanske vet så jobbar jag på Sjö- & Flygräddningscentralen i Göteborg. Om jag nån gång har lite "inside information" är det inget jag kommer att berätta om här - vi skickar ut pressmeddelanden vid större olyckor. Vanligtvis är det jag som skriver dem. Men här i bloggen vädrar jag mina högst personliga åsikter.

Läs vidare om flyghaveriet:
- Pilot fick motorstopp - tvingades nödlanda mitt på vägen
- André, 73, krockade - med ett flygplan
- Han störtade mitt på vägen
- "Bilens ena sida var helt intryckt"
- Plan landade på Andrés bil
- Så gick kraschen till
- Göran, 45, hörde kraschen
- Daniel var på väg hem från båtmässan när han såg det kraschade planet
- Piloteleven skickade ett nödrop
- Tvingades nödlanda mitt på E45
- Flygplan i bilkrasch på E45
- Plan krockade med bil
- Plan krockade på E45

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS