RSS 2.0

Efter ett par år så har jag blivit torsk på Astrar. Dessutom skall man ju helst ha något som blommar på hösten också.

Först ett par ord om det som redan finns, kryddat med bilder från mitt Fotoalbum.

Staket, Vänster
Här finns tre olika sorter.
- Aster Dumosus 'Starlight' (röd)
- Aster Dumosus 'Apollo' (vit - tyvärr inga bilder)
- Ljungaster 'Victoria' (lila)



Altan
Här satte jag tre olika sorter, av vilka en inte tog sig alls.
- Aster Dumosus 'Early Blue' (blå)
- Aster Dumosus 'Jenny' (röd)
- Aster Nova Angliae 'Alma Pötschke'



Björk
Här satte jag lite olika sorter.
- Aster Dumosus 'Early Blue' (blå)
- Aster Dumosus 'Jenny' (röd)
- Aster Nova Angliae 'Alma Pötschke'
- Aster Dumosus 'Starlight' (röd)



Nya sorter
1. Michaelmas Daisy (Kings)
2. Michaelmas Daisy "Indian summer"
3. Michaelmas Daisy 'Benary'
4. Aster Alpinus 'Fairy' mixed

Aster (Michaelmas Daisy) 'Benary's Composition'

Vid Staket, höger tänkte jag till att börja med sätta sort nr 1, i framkant. Den ursprungliga tanken var att ha sort nr 3 i bakkant. Eventuellt sätter jag istället sort nr 2 i bakkant och sort nr 3 ihop med liljorna. Här får jag fundera vidare. 'Indian summer' blir 1½ meter hög - den får inte bli högre än liljorna, innan liljorna har blommat färdigt. Ang nr 3 och Liljor ihop så har jag erfarenhet av detta från Björken - Liljor och Luktaster funkar bra ihop.

Vid Altanen tänker jag mej nr 1 framför de nuvarande. Eventuellt sätter jag nr 4 också. Några extra Starlight och Alma Pötschke kan jag också tänka mej (sticklingar).

Vid Björken tänker jag mej i första hand nr 1 och nr 4. Längst in mot trädet kan jag tänka mej att sätta nr 2 eller nr 3.

Runt kamerorna sätter jag nr 4.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS