RSS 2.0

Igår kom det lite frön från Lund.

  • Alcea 'Giant Single Mixed'
    Här hade jag beställt 4 påsar á 50 frön men fick 1. Det skall räcka till 2 pluggboxar. Jag sätter en box nu, med ett frö i varje hål och väntar sedan på ytterligare 3 påsar.
  • Nattljus, gul, storblommig
    En påse hade jag beställt och den fick jag. Den skall räcka till en halv pluggbox. Inga problem. Jag väntar dock med att sätta tills det som skall vara i andra halvan har kommit (Blodnäva).
  • Delphinium 'Blue Butterfly'
    Två påsar beställd och två levererade. Jag har även beställt en påse från Impecta. Det skall räcka till 1 pluggbox. Det verkar vara gott om frön i påsen, så det är inga problem. Jag sätter detta idag.
  • Alpaster 'Fairy' mixed
    4 av 4 påsar levererade och det skall räcka till två boxar. Inga problem eftersom varje påse skall räcka till 35 plantor. Jag sätter detta idag.
  • Trädgårdsnejlika 'Triumph mix'
    Tre påsar har jag fått och det räcker gott. Har redan fått en påse av en annan sort. Jag blandar lite i en box. Jag sätter detta idag.
  • Michaelmas Daisy 'Indian Summer'
    Denna sort skulle ersätta 'Fizz bomb mix' som hade utgått. Här hade jag beställt 1 och fick 1. I påsen finns frön som räcker till 35 plantor, det räcker inte - jag behöver en full box. Men det räcker säkert för att sätta frön i alla hål. Här behöver jag alltså komplettera med 1-2 påsar för att vara på den säkra sidan. Jag sätter detta idag, behöver dock vara säker på att det räcker till en pluggbox.
  • Michalemas Daisy 'Benary's Composition'
    En påse beställd och levererad. 150 frön i påsen borde räcka till en box. Jag sätter detta idag och sparar 50 frön.
  • Borstnejlika 'Herald of Spring'
    Här har jag fått alla tre påsarna, men har redan satt en box med två olika sorter.
  • Delphinium 'Delight Mix'
    Här hade jag beställt 4 påsar men inte fått någon. Däremot har jag fått 3 påsar från Frö med Posten (som jag också satt). Jag behöver dock för komplettering, så denna order kan får stå kvar.
  • Oenothera 'Evening Primrose Sunset Blvd'
    Jag har redan fått från annat håll, men beställningen på en påse kan stå kvar ändå.
     

Följande saknar jag alltså:

Överblivna frön kan jag ge bort till grannarna eller sätta nästa år.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS