RSS 2.0

Jag har spenderat hela dagen med att uppgradera Weather Display Live till version 6.02 . Vanligen behöver man bara ladda upp en swf-fil samt editera versionsnumret i några html-filer. Den här gången har man dock slagit på stort och skapat en WYSIWYG-editor för layouten. Samtidigt har man fått för sig att ändra på koodinaterna i xml-filen. Detta gjorde att jag fick lov att placera om alla väderinstrument. Men nu är det alltså klart.

Live-vädret finns här. För er som inte kikat på detta tidigare, kan jag säga att det är en Flash-grafik som läser en textfil på min server. Alla rörelser i instrumenten återskapas lokalt i besökarens webbläsare. Jag har dessutom skapat ett antal olika "flikar". Kika längst ner till höger på skärmen så ser du några knappar. Här kan man byta flik (den gamla fliken är dock fortfarande laddad och klar så det går lätt att gå tillbaka).

För er som inte varit här tidigare, kan jag berätta att jag sedan 2½ år tillbaka har en väderstation placerad på Granudden i Färjestaden på Öland. Detta innebär att jag kan hålla koll på vädret vid min sommarstuga.

En annan, mindre lyckad, sak var att jag lyckades skriva över två av formatmallarna i bloggen. Anledningen till att jag började skruva, var att det dök upp en rullningslist nedtill i bloggen. Någonting gjorde att sidan blev dubbelt så bred. Det visade sig vara ett par sk widgets från Knuff och Twingly, som jag lagt sist i mallen Entry. Medan jag labbade, låste sig datorn (omstart!), och en ändring som jag tänkt rulla tillbaka med Ångra - ja den var ju borta förstås. Alltså hade jag blivit av med hela vänstermarginalen i Entry-mallen. Då tänkte jag låna den från huvudmallen, men medan jag höll på att fixa till den - ja då bombade jag den också. Gissa om jag svor!!

Med hjälp av hyfsat nya backuper, lite klipp-&-klistra har jag nu lyckats återskapa bloggens utseende.

 
Bloggar.se:   väder, väderstation, weather display, weather display live, granudden, färjestaden, öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS