RSS 2.0

35 mm igår och drygt 10 mm hittills idag, enligt min väderstation på Granudden i Färjestaden på Öland. Vinden har kulingstyrka i byarna, men det har tydligen räckt för att "frisera om" en aning i mina blomrabatter.

I mina fem webbkameror ser jag att såväl Höstflox som Astrar har lagt sig ner, detta trots att jag hade bundit upp dem med snören. Jag vågar inte tänka på hur det ser ut i de rabatter som inte har några kameror...

På sjöräddningsfronten har det hänt en del - kika här på Sjöräddningscentralens blogg. På jobbet igår hade vi SMHIs radar på storbild - det var nästan overkligt vilken lågtryckssnurra detta är.

Prognosen säger fortsatt regn och blåst...

 
Bloggar.se: väder, öland, regn, blåst, oväder, blommor, trädgård, väderstation, webcam, webbkamera, sjöräddning

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS