RSS 2.0

För ett bra tag sedan registrerade jag min blogg hos ett antal topplistor. Nu tyckte jag det kunde vara på sin plats att kontrollera om de fortfarande fungerar. Jag har gått igenom alla de topplistor som jag är med i och de flesta funkar. Det finns ett par som inte gör det, i vart fall kan jag inte utan vidare hitta min blogg i listan. Många utav de här sajterna har en "kontrollpanel", där man kan labba med sina inställningar, t ex byta banner-URL (blogg.se bytte ju publiceringsverktyg och då fick alla bilder nya sökvägar). Men om det inte finns eller om det inte verkar hjälpa, då får man skriva till innehavaren och be om hjälp. Favoritlistan (nedan) har ingen automatisk registreringsfunktion, utan man fyller i ett formulär och så får han som sköter listan utföra ett visst manuellt arbete.

Min blogg såg ut att ha trillat ur Favoritlistan.se (vad jag kunde se). Därför registrerade jag mej på nytt.

Den något mindre bannern finns sedan tidigare i vänstermarginalen under Topplistor.

Topplista Favoritlistan.se

Dessutom återfinns den även på http://www.granudden.info/ 's startsida, samt under Statistik i vänsterkanten.

Tillägg: Tydligen var jag för snabb i vändningarna! Min gamla entry levde, men jag hade missat den av någon anledning. Efter att jag fyllt i formuläret på nytt, upptäckte jag att min blogg fanns i listan (fast utan banner). Först trodde jag att det var min nya inmatning, men jag har testat lite och kommit fram till att det är den gamla entryn som gäller fortfarande. Så nu har jag i värsta fall två IDn: 659 och 1759. Nu har jag lagt tillbaka 659 bakom alla länkar igen. Jag har skrivit till Favoritlistans innehavare och bett om ursäkt för min klantighet, samtidigt som jag hoppas att han kan rätta till det hela.

Om man samtidigt läser mitt förra inlägg och där ser att jag klantade till det rejält i bloggen, i och med att jag lyckade skriva över två av fyra formatmallar - då kanske det är på sin plats att fundera över hur det står till där uppe i knoppen :-) . Fast det kan ju helt enkelt vara brist på blodsocker eller signalsubstans.

   - © Peter Lindquist

Jag har skapat en liten sak som kan underlätta när man skall länka till bloggens olika inlägg. Trackbacks verkar vara avstängda hos blogg.se men man kan ju göra en vanlig länk som bloggsajterna sedan indexerar. Därför har jag skapat en rad som man kan kopiera. Den ser väldigt snygg ut i min blogg men formateringen försvinner när man klistrar in den. För att  komma till platsen där den här raden finns, skall man visa inlägget med Permalink eller klicka på Trackback i de gråa rutan under inlägget. Men har man kommit direkt till inlägget, är det bara att scrolla ner till botten av inlägget.

 
Bloggar.se:   blogg, trackback, länk, favoritlistan

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS