RSS 2.0

Idag började jag med att klippa gräsmattan. Det blev stor skillnad!

Då och då har jag behöft titta till mina nyplanterade riddarsporrar. De har haft det svårt. Idag har det varit (tror jag) årets varmaste dag med 19,1° kl 11:11 (enligt min väderstation). Vattna kan man heller inte göra hur som helst - de tål inte strilande vatten utan jag har fått använda min lilla vattenkanna.

Så satte jag igång med planteringen utanför (!) staketet. Grävandet tog tid. 1 dm ca från staketet i bredd och hela längden av Staket vänster+höger plus Staket, extra. Några påsar jord (nu har jag bara en påse kvar - måste alltså köpa mera!) och så var det dags att plantera. Lite frön kan ju inte skada, och jag har satt Doroteablomma, Rosenskära, Borstnejlika och en okänd sort (en burk som jag sparade och glömde bort). Därefter planterade jag 49 Regnbågslupin och 49 Doroteablomma.

Därefter planterade jag ut mina 49 Trädgårdsnejlika i Altan och Södra Gaveln. Altanrabatten är inte bästa stället att sätta något just nu - det är fullt!

49 Riddarsporre 'Sky Lights' satte jag i Rosbuske, Kameror, Uteplats och Körsbärsträd.

 
Bloggar.se:   trädgård, plantering, gräsklippning, väderstation

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS