RSS 2.0

Först vill jag börja med att säga, att Layouten för Staket, höger inte är uppdaterad.
 
Här har jag satt massor av Narcisser i bakkant (samma som Staket, Vänster ). 
        
 
Centralt och i stort sett över hela planteringen har jag mina vackra Liljor.
Liljor i 8 sorter Rikt blommande, brokigt färgade toppliljor  
 
Där det förut fanns Kärleksört har jag istället planterat en mix av Kejsarkronor och Rudbeckior.
Kejsarkrona 'Aurora' Kejsarkrona 'Lutea' Kejsarkrona 'Rubra'   
 
I mitten har jag en salig blandning av olika växter.
Allium aflatunense Purple Sensation - Kirgislök Purple Sensation Snödroppar Blåstjärna, Scilla siberica Sommarsnöklocka Berglilja, Ixiolirion tataricum  Ätlig stjärnhyacint, Camassia quamash Belluna Mix

Jag har även kompletterat beståndet av Dvärgiris och Vårstjärna mm.
Dvärgiris  Iris, vintergäcksiris Vårstjärna
 
I bakkant tänker jag mej sätta Höstflox och Luktaster. Dessa blir minst lika höga som liljorna men blommar senare.
Kollektion med Höstflox
Jag har redan dessa växter, man kan troligtvis ta sticklingar eller dela.
 
I framkanten har jag satt flera Irisar:
Iris 'Tiger Mix' Iris 'Beauty' blandade    

... men även lite Tulpaner i olika sorter (Darwinhybridtulpaner från Plantagen samt Perfect Partners 'Candy Cane Tulip Blend' .
  

I framkant behöver jag något som också blommar sent. Det kan bli en mix av Höstaster även här (sannolikt samma som i Staket, Vänster).

 
 Eventuellt kan här även bli Riddarsporre, 'Sky Lights'.
 

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS