RSS 2.0

Sajtens startsida http://www.granudden.info/ har fått en ansiktslyftning!!

Någon lärde mej den gyllene regeln för alla skribenter: "get to the point!" :-)
 

Den här sajten handlar om min sommarstuga. Följ utvecklingen i min blogg!

Här finner du fem webbkameror och ett fotoalbum som visar blommor i min trädgård.

Min egen väderstation förser sajten med aktuellt väder samt statistik.

Hos Högskolan i Kalmar hittade jag en jättetjusig flygfotobild över Granudden.


Väder-flashen från Weather Underground var så snygg, att jag inte kunde motstå att lägga den på förstasidan. Ett verkligen bra sätt att kombinera webbkamera och väderdata! Den finns nu även tillgänglig på min wap-sajt (har inte provat från mobilen men det borde funka).

Jag hade lite problem med uppdateringen. Jag laddar visserligen upp en ny bild varje minut, och funkar allt som det skall, så skall även flashens bild uppdateras. Men nu råkade storleken på bilderna överskrida det tillåtna, och då slutade det helt plötsligt att fungera. Jodå, bildernas storlek varierar alltså med tid på dygnet - inte så mycket detaljer när allt är svart. Hoppas nu bara att uppladdning av 100kbyte varje minut inte stjäl för mycket av min dyrbara bandbredd...

Om nu någon tycker sig märka att min bild har vuxit en aning, så är det alldeles riktigt (om samma sak även gäller mitt ego, är - som man säger - en helt annan fråga).

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS