RSS 2.0

Jag har haft lite problem med väderstationen. Datorn har tappat kontakten med den lite då och då. Nu har jag genom lite prov kommit fram till att seriekabeln var för lång. Detta är nu åtgärdat och det verkar fungera igen.


Jag har skrivit till killen som gör programvaran Weather Display, och frågat om han inte kan läsa en fil som uppdateras varje gång som data hämtas från stationen. Som det är nu får jag bara en uppdatering en gång i minuten. Lite livekänsla skulle inte skada tycker jag..


Vindmätaren behöver höjas några meter. Nu blåser det så att hela masten svajar men mätaren visar ensiffriga värden...

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS