RSS 2.0

1:a maj helgen brukar ju bjuda på fint väder, men inte detta år. Jag hade planerat att gräva en massa och även försöka justera skärpan på mina kameror. Det envisa och ständiga duggregnet satte stopp på de flesta planerna.

Nu har jag ändå lyckats få till två nya rabatter, vid häcken och altangaveln. Återstår att gräva ut "staket, extra" och fixa den stora rabatten på bakgården. Där blir det inte så mycket gräva, men det går åt mängder med jord.

I alla runda planteringar har jag nu spritt ut mina Gladioler, utom runt björk-kameran där jag satte de liljor jag fick i "hinken" från Bakker.

Vid häcken så blev det en del gladioler också samt att jag satte ner  "årets trädgårdsöveraskning" från Bakker.

Frön mm får vänta tills det blir varmt.

Efter allt grävande och trampande på gräset har jag också kompletterat med lite gräsfrö och toppdress.

Förutom påskliljorna som blommar för fullt, är det fn lite stiltje i trädgården.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS